| |     latinica | english  
Насловна
ЕЛЕМЕНТАРНЕ НЕПОГОДЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ

ПРИКУПЉАЊЕ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ У ИНОСТРАНСТВУ

ИМАЈУЋИ У ВИДУ ДА ЈЕ ПРИКУПЉАЊЕ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ ЗА ПОДРУЧЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ ПОГОЂЕНА ПОПЛАВАМА И ДАЉЕ НА СНАЗИ, ОБАВЕШТАВАМО ДА ЈЕ ДОШЛО ДО ПРОМЕНА У ПОТРЕБАМА ЗА ХУМАНИТАРНОМ ПОМОЋИ, ТАКО ДА ВИШЕ НИСУ НЕОПХОДНЕ НАМИРНИЦЕ ЗА ХИТНУ ДИСТРИБУЦИЈУ УГРОЖЕНИМ ПОДРУЧЈИМА И СТАНОВНИШТВУ КОЈИ ИМАЈУ ОДРЕЂЕН РОК УПОТРЕБЕ И ЗА КОЈЕ ПОСТОЈЕ ПОСЕБНЕ ПРОЦЕДУРЕ ЗА УВОЗ НА ТЕРИТОРИЈУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ. ПОРЕД ТОГА, ЗБОГ БРОЈНИХ ТЕШКОЋА У ПРИЈЕМУ, СКЛАДИШТЕЊУ И ДИСТРИБУЦИЈИ ПОЛОВНЕ РОБЕ КОЈА ЈЕ УПУЋЕНА ИЗ ИНОСТРАНСТВА, ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ И НАДЛЕЖНИ ОРГАНИ АПЕЛУЈУ НА ДОНАТОРЕ ДА СЕ ДАЉЕ АКТИВНОСТИ У ПРИКУПЉАЊУ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ ПРЕТЕЖНО УСМЕРАВАЈУ НА ПРИКУПЉАЊЕ ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА. 

 

КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА ШТАМПУ

16. јуна о.г., у Амбасади Р.Србије у Копенхагену је организована Конференција за штампу у вези са недавним поплавама које су задесиле Србију, на којој је амбасадорка Д.Ивановић изнела прелиминарне процене о обиму штете настале услед поплава. Присутним новинарима су се обратили и председник општине Уб Драган Глишић, председник компаније Redningsgrupe са Jylanda Tom Christensen (која је самоиницијативно упутила добровољце и опрему у Србију), добровољци који су били на терену у Србији - Kenneth Rosenkilde и Henrik Kalmer, амбасадор добре воље удружења "ЕУ-Катастрофе" и бивши светски шампион у боксу Gert Bo Jacobsen. На Конференцији је било речи и о новим активностима које представници те данске компаније предузимају, између осталог и кроз оснивање удружења "ЕУ-Катастрофе", како би прикупили средстава за набавку адекватне опреме за санирање штете у Србији. Детаљније информације о тим активностима могу се пронаћи на линку  https://www.facebook.com/EUKatastrofe

 

БЕСПЛАТАН ПРЕВОЗ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ

Из Црвеног крста Србије обавестили да је данска компанија Maersk Line, у сарадњи са својим генералним агентом за Србију StarAgent Plus, понудила^ бесплатан превоз хуманитарне помоћи за подручје Балкана са свих светских дестинација до морских лука у окружењу.
Предвиђено је да се хуманитарна помоћ допреми у 60 двадесетстопних или 30 четрдесетстопних контејнера, за сва подручја у нашем региону која су погођена поплавама. То значи да би 10 већих, односно 20 мањих контејнера, било намењено Србији. Након што контејнери са хуманитарном помоћи стигну у луку Бар или у Ријеку, за превоз и испоруку до Београда била би задужена поморско-речна агенција Agent Plus, која би била задужена и за регулисање процедуре царињења.
Агенција Agent Plus је на својој веб страници поставила саопштење са информацијама за све који су заинтересовани да донирају хуманитарну помоћ.
Како је сугерисано из Црвеног крста Србије, приликом отпремања прикупљене помоћи потребно је водити рачуна да вредност робе која се превози не буде мања од трошкова транспорта. С тим у вези, замолили су да се на овај начин транспортује пре свега роба која је означена као приоритет - конзервирана храна и средства за личну хигијену и за санацију простора, а која су палетизована.

 

СПИСАК НЕОПХОДНИХ ПОТРЕБА ЗА ОТКЛАЊАЊЕ ПОСЛЕДИЦА ПОПЛАВА У Р. СРБИЈИ ПРЕМА ЗАХТЕВИМА ЦЕНТРА ЗА ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ МУП-А Р. СРБИЈЕ, ЦРВЕНОГ КРСТА СРБИЈЕ И МИНИСТАРСТВА ПОЉОПРИВРЕДЕ И ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ:                                                                                  

                       кликни овде

 

ФИНАНСИЈСКА ХУМАНИТАРНА ПОМОЋ ЗА ЖРТВЕ ПОПЛАВА У СРБИЈИ
- РАЧУН АМБАСАДЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ У КОПЕНХАГЕНУ -


Инструкције за уплату:

ПРИМАЛАЦ: EMBASSY OF THE REPUBLIC OF SERBIA
БАНКА:   DANSKE BANK
БРОЈ РАЧУНА: 4001 4330822503
СВРХА УПЛАТЕ: SERBIAN AID

Aмбасада Републике Србије у Копенхагену унапред се захваљује свим људима добре воље који желе да помогну Републици Србији и њеним грађанима.
 

- ПОВОДОМ АКТУЛНЕ И ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ, ИЗАЗВАНЕ ЕЛЕМЕНТАРНИМ НЕПОГОДАМА НЕЗАПАМЋЕНИХ РАЗМЕРА, ОБАВЕШТАВАМО ВАС ДА ЈЕ ЗА ПОТРЕБЕ ПРИКУПЉАЊА ФИНАНСИЈСКЕ ПОМОЋИ И ДОНАЦИЈА ИЗ ИНОСТРАНСТВА, ОТВОРЕН НАМЕНСКИ ДЕВИЗНИ ЖИРО-РАЧУН ЗА УПЛАТУ СРЕДСТАВА ПРИ МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА-УПРАВА ЗА ТРЕЗОР- БЕОГРАД БРОЈ: 01-504619-100193230-000000-0000, IBAN КОД: RS 35908504619019323080, СА ИНСТРУКЦИЈАМА ЗА УПЛАТУ У ЕУР И УСД КОЈЕ ДАЈЕМО У ПРИЛОГУ:UPLATA

- Прикупљање финансијске помоћи може се вршити и у готовини, предајом  надлежним лицима у Амбасади, уз обавезу пријављивања донатора и износа донације, за које ће Амбасада издавати одговарајуће признанице.

- Обавештавамо, такође, да је од 18.05.2014. године активиран PayPal рачун преко кога је могуће уплатити хуманитарну помоћ за жртве поплава у Републици Србији из 193 земље региона. Рачун припада Мисији Републике Србије при ЕУ у Бриселу, а средства која се уплате коришћењем PayPal сервиса директно се пребацују на већ наведени наменски рачун Владе Р. Србије отворен за помоћ отклањања последица ванредних околности - поплава. За донације овимпутем кликните овде PayPal

ОБАВЕШТЕЊЕ О ПРОЦЕДУРИ ДОНИРАЊА ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ У РОБИ

Поводом интересовања наших грађана у Данској о процедури донирања хуманитарне помоћи у роби (ћебад, лекови, пелене, конзервирана храна, медицинска помагала, храна за бебе, млеко у праху, средства за дезинфекцију и др.), обавештавамо да је увоз ослобођен плаћања царине и осталих дажбина, али се роба може увозити само уколико испуњава услове за стављање у промет, односно за употребу на домаћем тржишту.

Из наведених разлога, преносимо да је Управа царина Р. Србије наложила свим царинарницама у Р. Србији да се поступак са пошиљкама хуманитарне помоћи на граничним прелазима приликом уласка у царинско подручје Р. Србије и њихово пријављивање ради упућивања до одредишта, сматрају приоритетним, уз поштовање свих прописаних царинских поступака и процедура.

Уколико возач који уноси робу у царинско подручје нема царинског заступника, ангажовани царински службеник упозначе га са могућношћу усменог пријављивања, у ком случају је обавеза тог царинског службеника да он формира и обради транзитну декларацију у ИСЦС-у за ту пошиљку, уручи одговарајуће примерке визару и упути га да се са њима јави одредишном царинском органу. Такође, у циљу обезбеђења одговарајуће контроле, а уколико возач не обезбеди одговарајући инструмент обезбеђења царинског дуга који може настати у поступку транзита ове робе, ангажовани царински службеник обавезно ће уз примерке транзитне декларације и пратеће документације која остаје у граничној царинској испостави, приложити и копију путне исправе или одговарајући лични документ возача.

У вези поступка одобрења захтеваног царинског поступка са овим пошиљкама у одредишним царинским испоставама, наведени поступак ће такође имати приоритет. Уредбом о царински дозвољеном поступању са робом прописано је да декларант усмену декларацију за стављање робе у слободан промет, може, између осталог, да поднесе и за робу некомерцијалне природе мањег економског значаја, ако то одобри царински орган. Уредбом је прописано и да се, при поступку привременог увоза, усмено може декларисати и друга роба, ако царински орган то одобри.

За оне који су заинтересовани да донирају помоћ у материјалном виду, односно у роби, молимо да се обрате најближем клубу или удружењу наше дијаспоре на територији Данске, а прикупљање ће бити организовано сваког дана и у Амбасади Републике Србије у Копенхагену (Svanevaenget 36, 2100 Kopenhagen), уз обавезну претходну најаву телефоном Амбасади о допремању хуманитарне помоћи. Моле се грађани да  половну робу достављају у чистом и исправном стању, уредно класирану и спаковану у кутијама, ради даљег и ефикаснијег допремања до одредишта. Потребно је, такође, уз достављену робу приложити списак ствари, име достављача и место доставе.

Амбасада ће свим превозницима хуманитарне помоћи издавати потврду о транспорту хуманитарне помоћи, ради презентовања надлежним органима на граници и уз претходну најаву доласка  хуманитарног транспорта.

У циљу издавања потврде о транспорту хуманитарне помоћи, неопходно је доставити следеће податке:

- пошиљалац робе
- прималац робе
- врста робе
- количина робе
- вредност робе
- врста превоза
- подаци о превозном средству
- оријентационо време и место преласка границе.

Потпуне информације о процедури увоза и пријема хуманитарне помоћи можете добити и у контакту са Амбасадом Р. Србије у Копенхагену.Такође, детаљна објашњена о процедури отпреме хуманитарне помоћи из ЕУ ка Р.Србији могу се наћи на линку Управе царина Р.Хрватске:

http://www.carina.hr/Novosti/Novosti.aspx?args=gHJf7ti0/o21LCYaU%2beyJLxOwA%3d%3d 

Обавештавамо да је Јавно предузеће "Путеви Србије" донело одлуку да су возила којима се превози хуманитарна помоћ у Србију ослобођена плаћања путарина на ауто-путевима у Србији, уколико се презентује одговарајући документ о превозу хуманитарне помоћи. Уколико возачи презентују ПОТВРДУ издату од стране Амбасаде Р. Србије у Копенхагену да се ради о пошиљци хуманитарног карактера, на наплатним рампама биће пропуштени без плаћања путарине.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Р. Србије обавестило је да је, због уведеног ванредног стања, превоз хуманитарне помоћи за поплављена подручја изузет из режима мултилатералних и билатералних дозвола, и та возила ће се у Р.Србију пропуштати без међународних дозвола и по убрзаном поступку.

Донатори који желе да хуманитарну помоћ набаве на тржишту Републике Србије, треба да се обрате контакт особама у Министарству трговине, туризма и телекомуникација РС, који ће их упутити на адекватне произвођаче и дистрибутере:

  - Жељко Ракић (zeljko.rakic@mtt.gov.rs) и Весна Новаковић (vesna.novakovic@mtt.gov.rs),

            контакт телефони: +381 11 3619691, 3621690, 3620385, 3610273, могућа комуникација на енглеском језику.

Имајући у виду да ће отклањање последица од поплава бити дугорочни приоритет Србије, сваки вид помоћи ће и даље бити од кључне важности. Молимо вас да редовно пратите интернет сајт Амбасаде за најновије информације о неопходној помоћи, који ће се дневно ажурирати. 

Компаније и лица која желе да помогну угроженом становништву, могу се обратити на телефоне кол-центра Министарства унутрашњих послова. Кол-центар је отворен 24 часа, а преко њега ће бити вршена и координација са другим државним органима.
Телефони кол центра су:
+381 11 312 0741
+381 11 312 0739
+381 11 312 9939
+381 11 312 0742
+381 11 312 0646

      За слање хуманитарне помоћи у виду робе и материјала молимо да се обратите на следећу адресу:

Црвени крст Србије
Симина ул. 19
Београд 11000
Тел. 00381 11 328 1086 и 3032 119 (лок. 217)
ljubomir@redcross.org.rs; indep@redcross.org.rs

Црвени крст Републике Србије је обавестио да не постоји потреба за донацијама у новој и половној одећи и обући, већ да је у овом тренутку најпотребније следеће:

- конзервирана храна
- пелене за децу
- средства за хигијену (сапун, тоалет-папир, папирни убруси, влажне  марамице,  хигијенски улошци, четкице за зубе, зубне пасте и др.)
- "Асепсол" ознаке 5П за дезинфекцију прихватних центара.

       У Црвеном крсту Србије су нагласили да лекове и санитетски материјал не треба упућивати њему, већ Министарству здравља.

Министарство здравља Р. Србије обавештава да се не могу прихватити донације од физичких лица у виду лекова и медицинских средстава које лично доносе, а ради заштите здравља пацијената, јер није познато на који начин су лекови набављани и у којим условима су чувани. О неопходним лековима и медицинским средствима за потребе Министарства здравља можете се информисати директним позивом Амбасади Р. Србије у Копенхагену.

Апелујемо да сви заинтересовани појединци и правна лица - уколико су у могућности, а због чињенице да се потребе за одређеним врстама робе мењају - хуманитарну помоћ упућују у новцу.

Број контакт телефона Кризног штаба МСП: +381-66-8066-224.

Прикупљање хуманитарне помоћи у Амбасади

На фотографијама је део хуманитарне помоћи за настрадале у поплавама у Р.Србији, која је прикупљена у Амбасади Р.Србије у Копенхагену и њено преузимање из Амбасаде ради даљег транспорта у Србију. Део хуманитарне помоћи ће бити превезен у Р.Србију возилима фирме "Топ Тоурс" из Хилерода, љубазношћу власника и директора  Драгана Поповића.
 

 


Верзија за штампу
Архива вести
Конкурс за суфинансирање пројеката дијаспоре који доприносе јачању веза
Јавни позив
Конзуларно обавештење
Одлука о суфинансирању пројеката који доприносе очувању и јачању веза матичне државе и дијаспоре као и матичне државе и Срба у региону
Конзуларни дан у Силкеборгу
Важно обавештење
Одлука о суфинансирању пројеката који својим квалитетом доприносе очувању и јачању веза матичне државе и дијаспоре
ОДЛУКА - Конкурси за суфинансирање пројеката дијаспоре
Конкурси за суфинансирање пројеката дијаспоре
Рад конзуларног одељења за предстојеће празника
Суфинансирање пројеката у области превођења репрезентативних дела српске књижевности у иностранству у 2021. години
КЊИГА ЖАЛОСТИ
Конкурси за суфинансирање пројеката дијаспоре за 2020
НАСТАВАК СПРОВОЂЕЊА ИЗБОРНИХ РАДЊИ
Поништени конкурси за суфинансирање пројеката дијаспоре за 2020
Од културног наслеђа до актуелне продукције у области културе и уметности
Одлуке Владе Републике Србије у вези са вирусом COVID-19
COVID-19 и путовање у Републику Србију од недеље 15. марта 2020.
ПРАВИЛА ОД СУБОТЕ, 14.03.2020.
КОРОНА ВИРУС
Позив дијаспри - Конкурс Министарства културе и информисања
Конзулани дан у СИЛКЕБОРГУ
Пројекат "Србија за Србе из региона"
Конкурси за суфинансирање пројеката дијаспоре
Резултати Конкурса за суфинансирање пројеката
ВАЖНА ИНФОРМАЦИЈА
Позив дијаспори
ВАЖНО Обавештење
Нова платворма Радио-телевизије Србије
Суфинансирање пројеката који доприносе очувању и јачању веза матичне државе и дијаспоре
Завршена школска 2016/2017 година допунске школе "Свети Георгије" у Копенхагену
”ДАНИ НИКОЛЕ ТЕСЛЕ” У ФРЕДЕРИКСВЕРКУ
ОДРЖАВАЊЕ 17. КРОСА РТС ЗА ДЕЦУ И ОМЛАДИНУ У ДАНСКОЈ
Одржавање 8. Конференције српске медицинске дијаспоре у Београду
ОБАВЕШТЕЊЕ О УКИДАЊУ ВИЗА ЗА ДРЖАВЉАНЕ РЕПУБЛИКЕ ПЕРУ
Међународни јавни конкурс за израду идејног решења за спомен-обележје З. Ђинђићу на Студентском тргу у Београду
ОБАВЕШТЕЊЕ О ИСПЛАТИ СТАРЕ ДЕВИЗНЕ ШТЕДЊЕ
ОБЕЛЕЖАВАЊЕ ДАНА ДРЖАВНОСТИ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
Обележавање Светог Саве у Копенхагену
Споразум о укидању виза између Србије и Кине
ОДРЖАВАЊЕ ДРУГОГ ДЕЧЈЕГ И ОМЛАДИНСКОГ ФЕСТИВАЛА У ФРЕДЕРИКСВЕРКУ
ПОТПИСИВАЊЕ СПОРАЗУМА ИЗМЕЂУ МСП И МПНТР О ОРГАНИЗОВАЊУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА НА СРПСКОМ ЈЕЗИКУ У ИНОСТРАНСТВУ
МАНИФЕСТАЦИЈА УРУЧИВАЊА ЂАЧКИХ КЊИЖИЦА У АМБАСАДИ
Представљање српског језика и културе
Манифестација „Крос РТС у дијаспори“
ОДРЖАВАЊЕ 16.КРОСА РТС-А У ХИЛЕРОДУ ДАНСКА
Културни фестивал "Никола Тесла"
Case Competition 2016 - Copenhagen
ОБЕЛЕЖАВАЊЕ ДАНА ДРЖАВНОСТИ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
Прослава Св. Саве у Копенхагену
ДЕЛЕГАЦИЈА ОПШТИНЕ КЛАДОВО У ПОСЕТИ ДАНСКОЈ
ДЕЧЈИ И ОМЛАДИНСКИ ФЕСТИВАЛ У ФРЕДЕРИКСВЕРКУ
Годишња конференција међународне асоцијације градова “Eurocities” , 06-08. новембар 2015.
Изложба и промоција „ЋИРИЛИЦЕ“ у библиотеци у Фредериксверку
КУКС 2015
Допунска настава на српском језику у Данској
СПОРАЗУМ О УКИДАЊУ ВИЗА ИЗМЕЂУ Р. СРБИЈЕ И Р. МОЛДАВИЈЕ
Информација о предности уплате новца преко Јавног предузећа "Пошта Србије"
ОДЛУКА О УКИДАЊУ ВИЗА ЗА УЛАЗАК У Р. СРБИЈУ ЗА ДРЖАВЉАНЕ КАТАРА, КУВАЈТА, ОМАНА И БАХРЕИНА
Јубиларни 15. Крос РТС у Данској
Промоција ТОС-а у Данској
Обележавање Дана државности Републике Србије
Посета првог потпредседника Владе и министра спољних послова Р.Србије Копенхагену
Креативно предузетништво
Промоција хуманитарне кампање у Амбасади
Уручење одликовања Пер Јакобсену
ВАЖНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ
Фестивал језика и културе
Хуманитарни концерт за помоћ Србији
Крос РТС-а у Данској
Књижевно вече у Амбасади
Отварање СПЦ Свети Георгије у Копенхагену
Студенти новосадског Универзитета посетили Амбасаду Р.Србије у Копенхагену
Изложба фотографија "Hjem.Dom.Home"
Прослава Дана државности Р.Србије
Предаја акредитивних писама
Пројекција српског филма "Кругови" Срдана Голубовића
ЕЛЕМЕНТАРНЕ НЕПОГОДЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ